Regulamin organizacyjny Gabinetu Hipnoterapii i Psychoterapii im. prof. Marii Szulc.
W gabinecie przyjmowane są osoby, które respektują niniejszy regulamin.
Zgodnie z etyką zawodu psychologa, psychoterapeuty i w trosce o wysoką jakość świadczonych usług poddaje swoją pracę regularnym superwizjom.
Z pomocy psychoterapeutycznej i hipnoterapii mogą korzystać osoby posiadające pełną zdolność do czynności prawnych. W przypadku osób nieletnich wymagana jest obecność lub pisemna zgoda opiekuna prawnego.
W trakcie rozpoczęcia psychoterapii lub hipnoterapii: psychoterapeutę i pacjenta obowiązuję kontrakt terapeutyczny zawierany pisemnie lub ustnie, którego zasady mogą być modyfikowane.
Rozpoczęcie psychoterapii lub hipnoterapii poprzedzają konsultację, które dają możliwość do określenia problemu/problemów, celu i zasad pracy terapeutycznej.
Spotkania odbywają się raz w tygodniu lub raz na dwa tygodnie (w przypadku hipnoterapii) w zależności od problemu. Prowadzący wspólnie z pacjentem uzgodni częstotliwość spotkań.
Sesja trwa 50 minut z możliwością przedłużenia do 60 minut w razie zaistniałej potrzeby. Jeżeli pacjent się spóźni na sesję, to ona nie zostanie przedłużona.
Umówioną wcześniej konsultację lub wizytę pacjent może odwołać najpóźniej na 48 godzin przed ustalonym terminie nie ponosząc jej kosztów. Pacjent ponosi koszt sesje, jeśli się na nią nie zgłosił w sytuacji, gdyby jej nie odwołał w wyznaczonym terminie.
W sytuacji gdy żądania pacjenta są niemożliwe do zrealizowania lub szkodliwe dla terapeuty, pacjenta lub otoczenia Psychoterapeuta może odmówić świadczenia usług. Dotyczy sytuacji, kiedy psychoterapeuta stwierdza, że nie może nie może rzetelnie świadczyć usługi na rzecz danego pacjenta (mogą być różne powody mające charakter osobisty lub zawodowy) W takiej sytuacji psychoterapeuta kieruje pacjenta do innego specjalisty.
W sytuacjach, kiedy osoba jest pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających, jest agresywna, to psychoterapeuta może odmówić świadczenia usług tej osobie. W takiej sytuacji zastrzega sobie także prawo do wezwania ochrony.
Ponadto psychoterapeuta jest zobowiązany do zachowania w tajemnicy wszystkich informacji pochodzących z terapii, jak również samego faktu korzystania przez pacjenta z terapii osób trzecich. Wyjątek stanowi sytuacja zagrożeni życia lub zdrowia pacjenta czy też osób trzecich lub w sytuacjach określonych prawem. Jeśli psychoterapeuta współpracuje z innymi specjalistami leczącymi pacjenta np. psychiatra, udostępnia w takiej sytuacji niezbędne informacje, ale tylko za zgodą pacjenta.
W sytuacji zagrożenia zdrowia i życia pacjenta lub ewentualnie innych osób psychoterapeuta ma prawo zatrzymać pacjenta w gabinecie i wezwać służby ratownicze. Jest to zgodne z Ustawą o ochronie Zdrowia Psychicznego z dnia 19 sierpnia 1994 roku.
Zaświadczenia o korzystaniu z pomocy psychologicznej, psychoterapeutycznej są wydawane pacjentom na ich prośbę.
Administratorem danych w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Danych Osobowych jest Gabinet Hipnoterapii i Psychoterapii im. prof. Marii Szulc z siedzibą w Warszawie 01-549, przy ulicy Mierosławskiego 15/1. Przetwarzane są w nim tylko te dane osobowe, które są niezbędne do realizacji dotyczących usług psychologicznych /psychoterapeutycznych /psychoedukacyjnych, hipnoterapii z elementami psychoterapii.
Regulamin obowiązuje od 01.01.2024
Gabinet hipnoterapii i psychoterapii im. prof. Marii Szulc